Wyjdźmy więc do niego poza obóz |
|
|
Autor Listu do Hebrajczyków daje niepopularne w dzisiejszych czasach zaproszenie: |
Poza obozem była hańba, ale dokonało się oczyszczenie, została przelana krew niewinnego baranka, Jezus wziął na siebie całą hańbę, abyś Ty mógł doświadczyć usprawiedliwienia. Również tam, poza obozem – tam na Golgocie JEZUS odniósł największe zwycięstwo! Pokonał szatana, pokonał grzech i pokonał śmierć! Alleluja! Kiedy widzę krzyż, Golgotę, kiedy widzę hańbę krzyża, czy widzę Jezusa, który poza obozem zgodził się cierpieć dla mnie? On zapłacił najwyższą cenę, aby mnie uratować, dać mi wolność i dać mi dziedzictwo. Czy pójdę za nim poza obóz, biorąc na siebie Jego pohańbienie? |
Konferencja w Jerozolimie – Ewangelia dla Narodów – część 2 (Dz.Ap. 15) |
|
|
Apostołowie ustalili, że poganie nawracający się do Boga powinni wystrzegać się bałwochwalstwa, (a w szczególności nie spożywać mięsa składanego na ofiarę bałwanom), spożywania krwi, spożywania mięsa ze zwierząt, które nie zostały właściwie zabite (np. zadławione) oraz wszeteczeństwa. Wszystkie te zakazy znajdziemy w Księdze Kapłańskiej (rozdz. 17 i 18). |
Dlaczego więc Jakub powiedział, żeby nie czynić trudności (dosłownie "nie denerwować") nawracającym się poganom, ale żeby nakazać im wystrzegania się tych czterech rzeczy wymienionych w Księdze Kapłańskiej? Jakub to uzasadnił w następujący sposób (Dz 15:21): "Mojżesz bowiem od dawien dawna ma po miastach takich, którzy go opowiadają, gdyż czyta się go w synagogach w każdy sabat." Dlaczego Jakub użył takiej argumentacji? |
Konferencja w Jerozolimie – Ewangelia dla Narodów (Dz.Ap. 15) |
|
|
Pierwszy kościół był kościołem wyłącznie żydowskim. Od czasu nawrócenia Korneliusza, który był pierwszym poganinem który przyjął wiarę w Chrystusa, liderzy kościoła spotykają się w Jerozolimie w roku 50 n.e. i podejmują decyzję jak traktować nawracających się pogan i jak określić ich stosunek do Zakonu Mojżeszowego. |
Czy poganie mają taki sam dostęp do łaski w Chrystusie jak żydzi? Jakie argumenty zostały użyte na konferencji w Jerozolimie, dzięki którym osiągnięto jednomyślność pomimo wcześniejszych różnic? Dlaczego apostołowie mogli zakończyć konferencję stwierdzeniem, "Postanowiliśmy bowiem, Duch Święty i my"? |
Jezus Dobrym Pasterzem |
|
|
Jezus w swoich przemówieniach używał metafor, obrazów porównań. Starał się w jak najprostszy sposób pokazać nam, przedstawić to czego nie można opisać zwykłymi słowami, jednym zdaniem. Jezus w wyjątkowym obrazie przedstawionym w Ew. Jana 10 rozdziale traktuje nas jak swoje własne owce, a siebie jak Pasterza. Pasterza, który chroni owce, dba o nie, a nawet oddaje życie za nie. |
Bóg w swojej wielkiej miłości widział swój lud, bez Pasterza, ciągle potykający się zbaczający z Jego dróg i obiecuje, że sam zajmie się swoimi owcami. "Ezechiela 37:(24) Mój sługa Dawid będzie królem nad nimi i wszyscy będą mieli jednego pasterza. Będą chodzić według moich sądów, będą przestrzegać moich ustaw i wykonywać je." |
Trwaj w Krzewie Winnym |
|
|
Często zastanawiamy się co oznacza trwać w Nim w Krzewie Winnym (w Chrystusie) i przynosić Jemu owoc. Mamy na ten temat różne wyobrażenia, myślimy o głębokiej wierze i o owocnej służbie o przyprowadzaniu ludzi do Chrystusa, o robieniu czegoś dla Niego, o wysłuchanych modlitwach o przemienionym życiu.Czym tak naprawdę jest dla nas ludzi wierzących trwanie w Chrystusie? |
Ewangelia Jana 15: (1) Ja jestem prawdziwym krzewem winnym, a Ojciec mój jest winogrodnikiem. (2) Każdą latorośl, która we mnie nie wydaje owocu, odcina, a każdą, która wydaje owoc, oczyszcza, aby wydawała obfitszy owoc. (3) Wy jesteście już czyści dla słowa, które wam głosiłem; (4) trwajcie we mnie, a Ja w was. Jak latorośl sama z siebie nie może wydawać owocu, jeśli nie trwa w krzewie winnym, tak i wy, jeśli we mnie trwać nie będziecie. |